Už pred pár rokmi, keď bratislavský primátor Matúš Vallo zrušil obľúbený 15-minútový cestovný lístok na MHD a nahradil ho drahším 30-minútovým za 0,90 eur, mnoho Bratislavčanov tento krok vnímalo ako podraz a prvý klinec do rakvy parkovacej politiky v Bratislave. Vtedy ešte neexistovala žiadna ekonomická či energetická kríza, žiadny rodinný balík a navyše to nevyriešilo ani problém bratislavského dopravného podniku, ktorý je dlhé roky v ekonomickej strate.

Ak dnes primátor Vallo zdražuje cestovné lístky na MHD o 20%, je to nielen ďalšia rana parkovacej politike v Bratislave, ale aj dôkaz jeho neschopnosti dobre spravovať hlavné mesto Slovenska. Ak si navyše vymýšľa, že zdražovanie údajne súvisí s prijatím pomoci rodinám s deťmi v parlamente, účelovo vťahuje Bratislavu do volebnej kampane, v ktorej mu kryje chrbát Progresívne Slovensko a práve táto politická strana tým preberá spolu s primátorom plnú politickú zodpovednosť za drahšiu MHD v Bratislave.

Treba tiež verejnosti pripomenúť, že primátor Vallo si do rozpočtu naplánoval sumu 10 miliónov eur na výber poplatkov za parkovaciu politiku, ktoré predtým nemal k dispozícii a ďalších 10 miliónov eur a viac možno očakávať za výber pokút od Bratislavčanov za zlé parkovanie. To preukazuje, že zvyšovanie cestovného v bratislavskej MHD nebolo nevyhnutné. A pokiaľ ide o rodinný balík, ten mal na Bratislavu dopad približne 50 miliónov eur a rovnakú, resp. vyššiu sumu by Bratislava mala dostať od štátu v rámci kompenzácií schválených po prijatí rodinného balíka. Samosprávy totiž po schválení rodinného balíka s dopadom vo výške 588 miliónov eur, dostali, resp. dostanú kompenzácie od štátu vo výške 789 miliónov eur. Vallova výhovorka „lebo rodinný balík“ jednoducho neobstojí a je smutné, že progresívny primátor sa nevie férovo priznať, že spravovať Bratislavu dokáže len na úkor jej obyvateľov.